زندگینامه شهید سعید قهاری سعید

سردار شهید سعید قهاری سعید در پنجم فروردین ۱۳۳۱ در خانه‌ای کوچک اما مصفا به عشق و نور الهی در روستای چنار علیا از توابع شهرستان اسدآباد به دنیا آمد . وی پس از گذراندن دوران ابتدایی به همراه خانواده به شهر همدان مهاجرت کرد و به ادامه تحصیل مشغول شد.

این شهید معزز ضمن ادامه تحصیل همراه پدر به کسب علوم قرآنی در محضر عالم بزرگوار آیت‌الله ملاعلی معصومی همدانی پرداخته و کسب فیض نمود . شهید قهاری سعید پس از گذراندن خدمت سربازی در سال ۱۳۵۳ ، در سال‌های ۱۳۵۴ و ۱۳۵۵ فعالیت‌های انقلابی علیه نظام ستم‌شاهی را شروع کرد که در این مسیر چندین بار توسط ساواک دستگیرشده و مورد شکنجه و آزار آنها قرار گرفت . این فرمانده دلاور با پیروزی انقلاب اسلامی وارد کمیته انقلاب و سپس سپاه همدان شد و با شروع درگیری در کردستان توسط ضدانقلاب عازم این خطه شده و در مناطق قروه ، دهگلان ، سنندج و پاوه حماسه‌های جاودانی را خلق کرد.

وی بافرمان امام ( ره ) در سال ۱۳۵۸ مأمور راه‌اندازی و سازماندهی واحد بسیج در استان گردید و در سال ۱۳۵۹ نیز به سمت فرماندهی سپاه نهاوند منصوب شد. این شهید گرامی در سال‌های جنگ تحمیلی در جبهه سر پل ذهاب و مریوان حضوری فعال داشته به گونه‌ای که در سال ۱۳۶۱ با تشکیل گردان شهید بهشتی در منطقه سنقر ، ضدانقلاب را فلج کرد و منطقه را از لوث وجود آنان پاک نمود . این فرمانده دلاور در سال‌های بعد فرمانده سپاه جوانرود شده و تیپ ابوذر متشکل از پیش‌مرگان کرد مسلمان را راه‌اندازی کرد. او سپس به فرماندهی سپاه پاوه و تیپ ۲۱۲ حمزه منصوب گردید و در عملیات والفجر ۵ ، کربلای ۵ ، والفجر ۱۰ و چندین عملیات در محدود کردستان حضوری چشمگیر داشت.

سردار شهید سعید قهاری سعید در طول حضور درخشان خود در کردستان با همدلی با برادران اهل سنت ، وفاق اسلامی و میهنی را به نحو احسن به نمایش درآورد که تأثیرات فرهنگی بسیار عالی را در منطقه به‌جای گذاشت . وی پس از پایان جنگ تحمیلی عهده‌دار مسئولیت‌هایی مانند مسئول قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع)، جانشین لشکر ۳ ، جانشین قرارگاه نجف اشرف ، فرمانده تیپ الغدیر و سپس فرمانده لشکر ۳ مخصوص حمزه سید الشهداء (ع) شد و به میهن اسلامی خدمت کرد .

شهید شاخص استان همدان سرانجام پس از یک عمر تلاش در راه اهداف متعالی اسلام در روز جمعه چهارم اسفند سال ۱۳۸۵ با شنیدن خبر درگیری رزمندگان با عوامل خود فروخته داخلی برای بررسی، عازم منطقه شد که در نهایت در درگیری با عناصر دشمن لباس شهادت برتن کرد.

وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.