در صورت مغایرت اطلاعات شهید ، مراتب را اعلام فرمایید باسپاس
شهید پرویز آبادی
نــام :
پرویز
نـام خـانوادگـی :
آبادی
نـام پـدر :
کیخسرو
تـاریخ تـولـد :
1325/09/02
مـحل تـولـد :
کرمان
سـن :
35 سـال
دیـن و مـذهب :
اسلام شیعه
اطـلاعات بـیشتر
وضـعیت تاهل :
متاهل
شـغل :
کارمند
مـلّیـت :
ایران
دسـته اعـزامـی :
کشتیرانی
مسئولیت نظـامی :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
درجـه نظـامی :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
تـحصیـلات :
فوق لیسانس مدیریت
بـیوگـرافـی
وصـیت نـامه
شـرح شـهادت

شهید پرویز آبادی در دوم آذر ۱۳۲۵، در محله عیش آباد کرمان در خانواده ای متوسط چشم به جهان گشود. پدرش کیخسرو و مادرش، ایراندخت نام داشت. او بزرگترین فرزند خانواده بود. او در کودکی پدر خود را از دست داد. پرویز دوره دبستان را در کرمان در مدرسه کاویانی و دوره دبیرستان را در مدرسه ایرانشهر و سال آخر دبیرستان به تهران رفت. او از دبیرستان دارالفنون در رشته ادبیات فارغ التحصیل شد. شهید پرویز در کنکور شرکت کرد. لیسانس خود را از دانشگاه تهران در رشته بازرگانی گرفت. برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و فوق لیسانس خود را در رشته مدیریت بازرگانی به پایان رساند. 

شهید پرویز آبادی «سه سال پیش از انقلاب اسلامی به ایران برگشت و چون سرباز بود خود را معرفی کرد. پس از گذراندن دوران سربازی، در شرکت کشتیرانی آریا با سمت معاون بخش کشتیرانی خط جنوب استخدام شد. آخرین سمت او سرپرست بازرگانی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود. در سال ۱۳۶۰ هجری شمسی، با حکم ماموریت برای سرکشی به بندر امام خمینی اعزام شد. او بنا بر مسئولیتی که به عهده داشت مانند یک سرباز در پشت جبهه با تلاش شبانه روزی بر واردات و رساندن کالاهای ضروری به کشور نظارت داشت. پرویز در مهرماه همان سال به دلیل حمله موشکی به بندر امام خمینی به شهادت رسید.

بیژن آبادی؛ برادر شهید درباره پرویز می گوید: «پرویز برای ما مانند پدری مهربان و بسیار خوش برخورد و شجاع بود. او در همه حال پشتیبان ما بود. از دست دادن او برای همه خانواده به ویژه مادرم و خانمش بسیار سخت و باورنکردنی بود».

فرین ملک پور؛ همسر شهید از خصوصیات پرویز چنین گفت: «همسرم مردی مهربان، خوش اخلاق و بسیار فعال بود. از یک سال و سه ماهی که از ازدواج ما میگذشت، بیشتر از شش ماه با ایشان نبودم. بقیه مدت را ایشان در ماموریت بودند و تنها سه روز از آخرین ماموریتش مانده بود و من در انتظار آمدنش بودم. من نه ماه باردار بودم و دوست داشتم شادی داشتن اولین فرزندمان را با هم تجربه کنیم که شوربختانه با حمله موشکی دشمن و شهادت همسرم تمام آرزوهای من بر باد رفت».تا پایان دوره کارشناسی ارشد در رشته مدیریت درس خواند. کارمند کشتیرانی جمهوری اسلامی بود. سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. بیست و هفتم مهر ۱۳۶۰، در بندرامام خمینی بر اثر بمباران هوایی شهید شد. مزار او در قبرستان ارامنه واقع است.

اطـلاعات بـیشتر
جـزئیات شـهادت
تـاریخ شـهادت :
1360/07/27
کـشور شـهادت :
ایران
مـحل شـهادت :
بندرامام خمینی
عـملیـات :
بمباران هوایی
نـحوه شـهادت :
حملات هوایی وتوپخانه
اطـلاعات مـزار
مـحل مـزار :
قبرستان ارامنه
وضـعیت پـیکر :
مـشـخـص
موقـعیت مـزار در گـلزار شـهدا
قـطعـه :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
ردیـف :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
شـماره :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
تـصویر مـزار
gol
اسـناد و مـدارک
خـاطـرات
کـتابخـانه
فـضای مجازی
مـحتوایـی مـوجود نـیست
مـحتوایـی مـوجود نـیست
درصورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید
ابتدا دسته بندی محتوای ارسالی خود را مشخص نمایید
گـزارش خـطای اطـلاعات
اگر تناقضی در مشخصات درج شده و مشخصات شهید وجود دارد ما را مطلع کنید