در صورت مغایرت اطلاعات شهید ، مراتب را اعلام فرمایید باسپاس
شهید شهرام زرینی
نــام :
شهرام
نـام خـانوادگـی :
زرینی
نـام پـدر :
الیاس
تـاریخ تـولـد :
1337/04/20
مـحل تـولـد :
کرمانشاه
سـن :
28 سـال
دیـن و مـذهب :
کلیمی
اطـلاعات بـیشتر
وضـعیت تاهل :
مجرد
شـغل :
کارمند
مـلّیـت :
ایران
دسـته اعـزامـی :
یگان ندا رد
مسئولیت نظـامی :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
درجـه نظـامی :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
تـحصیـلات :
لیسانس مهندسی
بـیوگـرافـی
وصـیت نـامه
شـرح شـهادت

شهید شهرام زرینی فرزند آقای الیاس و خانم ملوک عبیری در خانواده ای متوسط و متدین به دین حضرت موسی کلیم الله، در بیستم تیرماه سال ۱۳۳۷ هجری شمسی در غرب کشور و شهرستان سنندج، چشم به جهان گشود. 

پدر و مادر شهید، وی را هدیه ای می دانستند که پس از چندین سال ناباروری، خداوند به آنها عنایت کرده بود. وی در آغوش محبت خانواده رشد کرد. دوران تحصیلی خود را در دبیرستان اتحاد شهر سنندج سپری نمود. 

شهید شهرام زرینی، جوانی خوش اخلاق، خوش رو، مهربان، بی تکبر و مردم دار بود. تمامی دوستان و آشنایان همواره از او به نیکی یاد می کردند. شهید پس از دریافت مدرک دیپلم در کنکور شرکت کرد و در رشته مهندسی ریاضی، دانشگاه رازی کرمانشاه پذیرفته شد. او با موفقیت در این رشته فارغ التحصیل شد و مدرک مهندسی ریاضی را اخذ نمود. 

شهرام زرینی پس از تحصیل در دوره دانشگاه و کسب مدرک مهندسی، با درجه افسر وظيفه به خدمت مقدس سربازی رفت و به جبهه کرمانشاه اعزام شد. شهید پس از دریافت اولین حقوق سربازی خود، در روز مادر به سنندج بازگشت تا در گرامیداشت مقام مادر، از مادر فداکار خود تقدیر و تشکر نماید.

 شهرام زرینی در حیاط منزل پس از دیدار و احوالپرسی با مادر مهربان خود با حمله موشکی دشمن بعثی روبرو شد که متاسفانه از ناحیه سر مورد اصابت ترکش، قرار گرفت و بلافاصله با آمبولانس به تهران منتقل شد اما پس از چند ساعت، در تاریخ بیست و نهم دی ماه سال 1365 هجری شمسی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مادر شهید در آن حادثه گرفتار موج انفجار شد و سال ها با معلولیت و عدم توانایی در تکلم، به زندگی خود ادامه داد. پدر شهید در اثر غم فقدان تنها پسر خود دچار ضعف بینایی شدید گردید که پس از گذشت مدتی از آن حادثه، هنگام خروج از کنیسا در پایان مراسم نماز صبح، به دلیل ضعف بینایی در خیابان جمهوری اسلامی تهران، براثر سانحه تصادف، فوت کرد. 

پیکر مطهر شهید شهرام زرینی با حضور مسئولان جامعه کلیمی همچون حاخام مرحوم يوسف همدانی کهن (رهبر فقید جامعه کلیمیان ایران، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی و رئیس انجمن کلیمیان پس از تشییع و مراسمات دینی و آئینی، در آرامگاه کلیمیان تهران به خاک سپرده شد.

اطـلاعات بـیشتر
جـزئیات شـهادت
تـاریخ شـهادت :
1365/10/29
کـشور شـهادت :
ایران
مـحل شـهادت :
سنندج
عـملیـات :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
نـحوه شـهادت :
حوادث ناشی از درگیری
اطـلاعات مـزار
مـحل مـزار :
آرامگاه کلیمیان تهران
وضـعیت پـیکر :
مـشـخـص
موقـعیت مـزار در گـلزار شـهدا
قـطعـه :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
ردیـف :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
شـماره :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
تـصویر مـزار
gol
اسـناد و مـدارک
خـاطـرات
کـتابخـانه
فـضای مجازی
مـحتوایـی مـوجود نـیست
مـحتوایـی مـوجود نـیست
درصورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید
ابتدا دسته بندی محتوای ارسالی خود را مشخص نمایید
گـزارش خـطای اطـلاعات
اگر تناقضی در مشخصات درج شده و مشخصات شهید وجود دارد ما را مطلع کنید