در صورت مغایرت اطلاعات شهید ، مراتب را اعلام فرمایید باسپاس
شهید حمید امدادی
نــام :
حمید
نـام خـانوادگـی :
امدادی
نـام پـدر :
زین العابدین
تـاریخ تـولـد :
1365/06/31
مـحل تـولـد :
مرند
سـن :
31 سـال
دیـن و مـذهب :
اسلام شیعه
اطـلاعات بـیشتر
وضـعیت تاهل :
مجرد
شـغل :
کارمند مهندس عمران-مجلس شورای اسلامی
مـلّیـت :
ایرانی
دسـته اعـزامـی :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
مسئولیت نظـامی :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
درجـه نظـامی :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
تـحصیـلات :
کارشناسی ارشد
بـیوگـرافـی
وصـیت نـامه
شـرح شـهادت

زندگینامه شهیدحمید امدادی

شهید حمید امدادی یکی از قربانیان این حادثه تروریستی است که در۳۱ شهریورماه سال۱۳۶۵ در روستای میاب از توابع مرند متولد شد. پدرش کشاورز و مادرش خانه‌دار بود. وی ۳خواهر و ۳برادر داشت.درهفت سالگی پدرش اورا در دبستان معلم شهید عسگر یوسفی میاب ثبت نام کرد وبعداز اتمام تحصیلات راهنمایی در مدرسه راهنمایی شهید اسرافیل مختاری بدلیل نبود دبیرستان دریکی از دبیرستاهای مرند مشغول تحصیل میشود با قبولی در کنکور سراسری تحصیلاتش را تا اخذ مدرک کارشناسی در دانشگاه تبریز و کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی عمران در دانشگاه ارومیه ادامه داد حمید بدون اغراق مذهبی بود ودرمسائل مذهبی حساس بودند و در جلسات قران که توسط هیئت و بسیج تشکیل می گردید شرکت کرده و همیشه واجبات را که در راس آنها نماز و روزه بود انجام می دادند و از محرمات دوری می کرد حمید عضو فعال پایگاه مقاومت بسیج شهدای میاب بود و حضوری فعال داشت و هر موقع از دانشگاه می آمد با دوستان بسیجی خود  احمد صادقی میاب  و ابراهیم روحانی به پایگاه می آمدند و کارهای فرهنگی انجام می دادند بخصوص در برنامه ریزی یادواره شهدا زحمات زیادی کشیدند و در تشکیل کتابخانه و جمع آوری کتابهای اهدایی از طرف دوستانشان تلاش میکردند چنانچه بخاطر علاقه ای که به نویسندگی داشتند کوه ها وناهمواریهای روستای میاب را  با دستخط خودشان برای پایگاه بسیج نوشتند, و در یادواره های شهدا که از طرف بسیج و سپاه برگزار می گردید شرکت میکرد و در مراسمات ماه رمضان ومحرم  میاب حضوری فعال داشت و همیشه سعی می کرد عاشورا در روستای میاب باشد و در عزاداری شرکت می کرد ومی گفت نمیدانم چرا عزاداری محرم فقط در میاب وطن اصلی به دل می نشیند.

شهید امدادی علاقه زیادی به ورزش کوهنوردی و طبیعت گردی داشت و یک مدرک دقیق تأیید و گواهی این مورد میباشد و آن عکسهای موجود در پروفایل موبایل شهید که در کوههای زادگاهش میاب مرند و محل کارش کوهها وارتفاعات تهران می باشد.

شهید حمید امدادی در سال ۱۳۹۱ عازم تهران و مسئول دفتر نماینده مردم ارومیه شد. ایشان پدرش را در دوران دانشگاه از دست داد و در روزهای مرخصی بدلیل تنها بودن مادر به روستای میاب میرفت تا مادرش حداقل در روزهای مرخصی تنها نماند لازم به توضیح است که شهید عسگر یوسفی میاب دایی حمید در عملیات بیت المقدس شهید شد و شهید ترور زین العابدین مسعودی پسرعمه حمید میباشد که توسط عناصر تروریستی منافقین  شهید شده بود .حمید در تاریخ ۱۷خرداد۱۳۹۶ در حادثه تروریستی حمله داعش به ساختمان مجلس شورای اسلامی بخاطر بخطر افتادن جان ارباب رجوع که در دفتر کارش حضور داشتند مظلومانه به شهادت رسید. و پیکر مطهرش با حضور مقامات کشوری ولشکری همراه با سایر شهدای ترور مجلس شورای اسلامی بعد از اقامه نماز توسط آقای ذاکری میاب در قطعه شهدای بهشت زهرا در صدف خاک پنهان گردید.

روحشان شاد ویادشان گرامی باد

اطـلاعات بـیشتر
جـزئیات شـهادت
تـاریخ شـهادت :
1396/03/17
کـشور شـهادت :
ایران
مـحل شـهادت :
مجلس شورای اسلامی
عـملیـات :
حمله داعش
نـحوه شـهادت :
حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی
اطـلاعات مـزار
مـحل مـزار :
بهشت زهرا(س)
وضـعیت پـیکر :
مـشـخـص
موقـعیت مـزار در گـلزار شـهدا
قـطعـه :
50
ردیـف :
132
شـماره :
20
تـصویر مـزار
grave shahid
اسـناد و مـدارک
خـاطـرات
کـتابخـانه
فـضای مجازی
مـحتوایـی مـوجود نـیست
مـحتوایـی مـوجود نـیست
درصورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید
ابتدا دسته بندی محتوای ارسالی خود را مشخص نمایید
گـزارش خـطای اطـلاعات
اگر تناقضی در مشخصات درج شده و مشخصات شهید وجود دارد ما را مطلع کنید