در صورت مغایرت اطلاعات شهید ، مراتب را اعلام فرمایید باسپاس
شهید مهرداد آبادیان
نــام :
مهرداد
نـام خـانوادگـی :
آبادیان
نـام پـدر :
فریدون
تـاریخ تـولـد :
1327
مـحل تـولـد :
کرمان
سـن :
56 سـال
دیـن و مـذهب :
مسیحی
اطـلاعات بـیشتر
وضـعیت تاهل :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
شـغل :
استخدام ارتش
مـلّیـت :
ایرانی
دسـته اعـزامـی :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
مسئولیت نظـامی :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
درجـه نظـامی :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
تـحصیـلات :
لیسانس
بـیوگـرافـی
وصـیت نـامه
شـرح شـهادت

شهید مهرداد آبادیان در ۲۲ مرداد ماه سال ۱۳۲۷ هجری شمسی در خانواده ای متوسط و زرتشتی، در کرمان به دنیا آمد. پدر شهید، آقای فریدون کارش شیشه بری بود که در جوانی درگذشت و مادرش توراندخت رشیدی نیز خانه دار بود. 

مهرداد تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در کرمان گذراند و دیپلم خود را از دبیرستان ایرانشهر کرمان دریافت کرد. او همواره دانش آموزی ممتاز بود. افزون بر این که خوب درس می خواند در فعالیتهای هنری و ورزشی مدرسه هم شرکت داشت. بعد از گرفتن دیپلم، برای ادامه تحصیلات به تهران رفت. آن موقع هنوز کنکور سراسری نبود. در کنکور دانشکده علم و صنعت شرکت میکند و با رتبه خوب قبول می شود. به دلیل عدم توانایی پرداخت شهریه دانشکده نمی تواند به آن مرکز راه پیدا کند. به سفارش عمویش وارد خدمت نظام و دانشکده افسری می شود. تحصیلات مقدماتی را در تهران گذراند و با درجه ممتاز از این دانشکده فارغ التحصیل شد، به انگلستان اعزام و پس از گذراندن دوره مهندسی و خدمات فنی تانک های چیفتن به تهران برگشت و به استخدام ارتش درآمد. با عنوان استادی دانشگاه به شیراز اعزام شد و مسئولیت تدریس تعمیرات و نگهداری تانک های چیفتن را در دانشکده افسری شیراز به عهده داشت. 

مهرداد بسیار سخت کوش و ورزشکار بود. وی در کارهای اجتماعی و فرهنگی نیز فعال بود. در دوهفته نامه امرداد مقاله های اجتماعی و انتقادی مینوشت. به مسایل و مشکلات جامعه زرتشتی آگاه و صاحب نظر بود. همیشه برای پیشرفت و سربلندی جامعه کوشش می کرد.

سرگرد مهرداد آبادیان در ۳۱ فروردین سال ۱۳۶۱ جانباز شد و در بیمارستان ارتش مدت طولانی بستری شد. پس از مرخص شدن از بیمارستان چندی نگذشت که دوباره به دلیل درد شدید پا و علایم و نشانه های جدید در بیمارستان بستری شد. او دچارهپاتیت هم شده بود و برای معالجه بیماری هپاتیت به مدت دو ماه هر روز می بایست امپول مخصوصی تزریق کند. به دلیل تزریقات هر روزه و متعدد جایی در بدنش نمانده بود که بتوان به راحتی تزریق را انجام داد. با وجود این سختیها دارو اثر زیادی نکرد و هر روز حال او بدتر می شد تا اینکه هپاتیت به کبد سرایت کرده و منجر به سرطان شد. دوره درمان، یک سال طول کشید اما بهبودی حاصل نشد. مهرداد آبادیان در آبان ماه سال ۱۳۸۳ پس از یک دوره بیماری ناشی از جنگ، در ۵۶ سالگی به شهادت نایل گشت.

اطـلاعات بـیشتر
جـزئیات شـهادت
تـاریخ شـهادت :
1383/08
کـشور شـهادت :
ایران
مـحل شـهادت :
تهران
عـملیـات :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
نـحوه شـهادت :
عوارض ناش از جانبازی
اطـلاعات مـزار
مـحل مـزار :
شهدای ارامنه تهران
وضـعیت پـیکر :
مـشـخـص
موقـعیت مـزار در گـلزار شـهدا
قـطعـه :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
ردیـف :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
شـماره :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
تـصویر مـزار
gol
اسـناد و مـدارک
خـاطـرات
کـتابخـانه
فـضای مجازی
مـحتوایـی مـوجود نـیست
مـحتوایـی مـوجود نـیست
درصورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید
ابتدا دسته بندی محتوای ارسالی خود را مشخص نمایید
-->
گـزارش خـطای اطـلاعات
اگر تناقضی در مشخصات درج شده و مشخصات شهید وجود دارد ما را مطلع کنید