در صورت مغایرت اطلاعات شهید ، مراتب را اعلام فرمایید باسپاس
شهید صیاد خدایی
نــام :
صیاد
نـام خـانوادگـی :
خدایی
نـام پـدر :
حسین
تـاریخ تـولـد :
1351/06/17
مـحل تـولـد :
میانه
سـن :
50 سـال
دیـن و مـذهب :
اسلام شیعه
اطـلاعات بـیشتر
وضـعیت تاهل :
متاهل
شـغل :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
مـلّیـت :
ایرانی
دسـته اعـزامـی :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
مسئولیت نظـامی :
پاسدار
درجـه نظـامی :
سرهنگ
تـحصیـلات :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
بـیوگـرافـی
وصـیت نـامه
شـرح شـهادت

سرهنگ پاسدار صیاد خدایی متولد سال ۱۳۵۱ در روستای باشماق از توابع شهرستان میانه از شهرهای استان آذربایجان شرقی، از فرماندهان میانی سپاه و از نیرورهای جان برکف سپاه پاسداران و یکی از مدافعان حرم در تهران بود که در ۱ خرداد ۱۴۰۱ توسط افراد ناشناس به ضرب گلوله به شهادت رسید.

شهید خدایی دارای دو برادر است و از دوازده سالگی در جبهه بوده و یکی از جانبازان دفاع مقدس بود. برادر بزرگتر ایشان می گوید: اذن پدر و مادرم را گرفت و رفت جبهه. بعد هم توی سپاه استخدام شد و خدمت کرد. یک ریال حرام و حلال را قاطی نمی‌کرد. حرام اصلاً در ذات ایشان نبود. کوچک‌ترین برادر من بود. نمازخوان بود. ماه شعبان و رجب را یکسر روزه می‌گرفت. خیلی مخلص بود. همیشه شهادت آرزویش بود. می‌گفت ما ساخته شده‌ایم برای خدمت. ما دو سه تا برادر هستیم که مجروح جنگ هستیم ولی من تا مدتی پیش نمی‌دانستم ایشان مجروح است. یک بار پسرم بدن ایشان را دیده بود، می‌گفت عمو بدنش ترکش دارد. من واقعاً خبر نداشتم که بدن سعید (خانواده به نام سعید صدا می کردند) ترکش دارد و مجروح است. ما از زمان جنگ منتظر شهادت ایشان بودیم، ولی قسمت این بود که در این مقطع به این افتخار برسد.


سوابق شغلی

شهید حسن صیاد خدایی متولد سال ۱۳۵۱ در شهرستان میانه آذربایجان شرقی بود. او سال ۶۶ به عضویت سپاه در آمده و در نیروی قدس مشغول به خدمت بود. شهید خدایی داماد حاج حسین فیضی مداح اهل‌بیت(ع) و از سینه‌زنان هیأت دلریش تهران که هیأت آذربایجانی‌های مقیم تهران است، بود.


شهید مستأجر بود

شهید مستأجر بود و خانه‌ای که در آن زندگی می‌کردند اجاره‌ای بود. با اینکه شهید از فرماندهان میانی سپاه بود، زندگی‌اش با ساده زیستی همراه بود. دقیقاً صبح همان روزی که شهید به شهادت رسید، همکار جدیدی به جمع ما اضافه شده بود و اولین روز کاری‌اش بود. شهید برای او وقت گذاشت و با او صحبت کرد. به او می‌گفت اینجا جای مقدسی است، جای شهید و شهادت است، و برایش یک فضای معنوی و جهادی از کار ترسیم کرد. زندگی برای او در جهاد و مبارزه و تلاش برای کشور خلاصه شده بود.

نحوه شهادت حسن صیاد خدایی

شهید حسن صیاد خدایی که یکی نظامی و از مدافعان حرم بود که در نزدیک منزلش و در هنگامی که قصد ورود به منزل خود را داشته در حمله مسلحانه دو موتورسوار در خیابان مجاهدین اسلام تهران ترور شد.

این حادثه حوالی ساعت ۱۶ امروز اول خرداد در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان مجاهدین اسلام رخ داده و دو نفر موتور سوار با شلیک ۵ گلوله، یکی از مدافعان حرم را به شهادت رساندند.

او در حالی ترور شد که در داخل با ماشین خود که یک دستگاه پراید سفید بود، در مقابل منزل مسکونی‌اش قرار داشت.

اطـلاعات بـیشتر
جـزئیات شـهادت
تـاریخ شـهادت :
1401/03/01
کـشور شـهادت :
ایران
مـحل شـهادت :
تهران خ مجاهدین اسلام
عـملیـات :
ترور
نـحوه شـهادت :
توسط عوامل رژیم صهیونیستی
اطـلاعات مـزار
مـحل مـزار :
بهشت زهرا سلام الله علیها
وضـعیت پـیکر :
مـشـخـص
موقـعیت مـزار در گـلزار شـهدا
قـطعـه :
50
ردیـف :
9 مکرر(509)
شـماره :
10
تـصویر مـزار
grave shahid
اسـناد و مـدارک
خـاطـرات
کـتابخـانه
فـضای مجازی
مـحتوایـی مـوجود نـیست
مـحتوایـی مـوجود نـیست
درصورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید
ابتدا دسته بندی محتوای ارسالی خود را مشخص نمایید
-->
گـزارش خـطای اطـلاعات
اگر تناقضی در مشخصات درج شده و مشخصات شهید وجود دارد ما را مطلع کنید