در صورت مغایرت اطلاعات شهید ، مراتب را اعلام فرمایید باسپاس
شهید سیدعلی اکبر احمدی آشتیوانی
نــام :
سیدعلی اکبر
نـام خـانوادگـی :
احمدی آشتیوانی
نـام پـدر :
سـیدیعقوب
تـاریخ تـولـد :
1328/03/01
مـحل تـولـد :
روستای چرمه ـ سرایان
سـن :
37 سـال
دیـن و مـذهب :
اسلام شیعه
اطـلاعات بـیشتر
وضـعیت تاهل :
متاهل
شـغل :
طلبه
مـلّیـت :
ایرانی
دسـته اعـزامـی :
جهادگر بسیجی
مسئولیت نظـامی :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
درجـه نظـامی :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
تـحصیـلات :
حوزوی
بـیوگـرافـی
وصـیت نـامه
شـرح شـهادت

شهید سید علی اکبر احمدی آشتیوانی به تاریخ یکم خرداد سال 1328 در روستای چرمه از توابع شهرستان سرایان دیده به جهان گشود.

 خانواده این سید جلیل القدر ، از سادات خوشنام و واعظ و در راه کسب علم دین و مذهب قدم گذاشته بودند . شهید عزیز ، دوران ابتدائی را در روستای زادگاهش به اتمام رسانید و برای ادامه تحصیل ، به شهرستان فردوس عزیمت نمود . دوران راهنمائی را در همان شهرستان به اتمام رساند و برای کسب علوم حوزوی ، به حوزه علوم اسلامی شهرستان گناباد رفته و پس از مدتی برای ادامه تحصیل علوم حوزوی ، عازم مشهد شده و در جوار حرم مطهر رضوی ، به کسب علم و دانش پرداخت .

 توفیق بزرگی که نصیب این شهید بزرگوار شده بود ، کسب فیض از محضر رهبر معظم انقلاب ، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بوده که به عنوان استاد ایشان در حوزه علمیه مشهد مقدس تدریس می نمودند . با توجه به اینکه شهید گرانقدر ، تنها فرزند خانواده بوده و می بایست به خانواده اش رسیدگی کند ، به روستا برگشت و در کنار والدینش ، کمک احوال ایشان و امرار معاش می کرد . چون در آن دوران روحانیت ، مغضوب دستگاه دولت طاغوت و رژِیم پهلوی بود ، لذا شهید بزرگوار ، برای گذران روزگار و بدست آوردن دخل و خرج زندگی ، مجبور به گزینش شغل رانندگی شد .

 در سال 1347 که زلزله سختی در فردوس و روستاهای اطراف اتفاق افتاد ، نقش او در امداد رسانی و کمک به مردم ، قابل توجه بوده ، بطوریکه اقوام و نزدیکانش از فداکاریهای او در آن روزگار به نیکی یاد می کنند . در جریان انقلاب نیز ، او یکی از مبارزین برعلیه رژیم منحوس پهلوی بوده و مبارزات خود را با حضور چشمگیرش در راهپیمائیها و دیگر مجالس و محافل ، به خوبی نشان داد .

با شروع جنگ تحمیلی نیز ، در جمع آوری کمکهای مردمی و ارسال به جبهه های حق علیه باطل ، نقش بسزائی داشت . با همه این تفاسیر ، او علاقه وافری برای حضور در صف پیکار کنندگان برعلیه دشمن بعثی داشته ، ولیکن چون تک فرزند خانواده بود ، والدینش راضی به اعزام او نبودند و ناچاراً در حد توان ، از پشت جبهه حمایتهای خودش را گسترده می کرد . تا اینکه عشق او برای حضور درجبهه ، بر رأی والدینش غالب شد و در سال 1365 به عنوان سنگر ساز بی سنگر ، عازم جبهه شد . شوق حضور او در جبهه به قدری بود که از زمان اعزام تا شهادتش بیست روز بیشتر طول نکشید . در عملیات کربلای 5 حین ساخت سنگر با ماشینهای پر دیزل ، در مورخ 8/12/1365 ، بر اثر اصابت ترکش ، راه عروج به مقصد بالا پیش گرفت و روحش از کالبد تن فارق شد . روحش شاد ویادش گرامی .

اطـلاعات بـیشتر
جـزئیات شـهادت
تـاریخ شـهادت :
1365/12/08
کـشور شـهادت :
ایران
مـحل شـهادت :
شلمچه
عـملیـات :
کربلای 5
نـحوه شـهادت :
اصابت ترکش حین ساخت سنگر
اطـلاعات مـزار
مـحل مـزار :
بهشت رضای مشهد مقدس
وضـعیت پـیکر :
مـشـخـص
موقـعیت مـزار در گـلزار شـهدا
قـطعـه :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
ردیـف :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
شـماره :
اطـلاعاتی مـوجود نـیست
تـصویر مـزار
gol
اسـناد و مـدارک
خـاطـرات
کـتابخـانه
فـضای مجازی
مـحتوایـی مـوجود نـیست
مـحتوایـی مـوجود نـیست
درصورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید
ابتدا دسته بندی محتوای ارسالی خود را مشخص نمایید
-->
گـزارش خـطای اطـلاعات
اگر تناقضی در مشخصات درج شده و مشخصات شهید وجود دارد ما را مطلع کنید